Tuesday 18 December 2012

Cik Mawar dan Encik Bear

سَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl


sebenarnya semua ni berlaku semalam,,tapi semalam xsempat nak bercerita dan berkongsi kegembiraan ni kat sini sebab terlalu excited and overacting..

petang semalam masa tengah baring2,,layan perasaan mengantuk..
tetiba xander kol, 'syg,lg 20km b smpai TM?'
aku apa lg.. 'what?????..kata nk mai malam ni?ni awat tetiba ja..dh nk smpai plak tu..huh'..(tp,dlm hati jgn ckp la,,seronok gila weihhh..haha)
then,,masa dia smpai..mcm biasa kalau kami ada temujanji..aku belum siap lagi!(baru ja lepas mandi masa tu,,hahakz)

hmm,,tp kali ni lain sikit..sebab bertemujanji ada orang lain (his best buddy-ayie)
tp,,xpa..sbb dh biasa dgn ayie..so,mmg chill..
ok,,dh melalut dr tajuk asal..

cik mawar dan encik bear..
kenapa?ada apa dengan mawar dan bear?
nak tau x??hehehe
sebab aku dapat dua-dua tu..
mmg la benda tu bg sesetengah org dh biasa,,tp,bg aku..apa ja yg xander bg..aku hargai sgt2

ok,,masa kitorang jalan2,pusing2,ronda2 pekan TM,,sebab nak cari kasut utk ayie..tetiba aku ter..(diulangi,,TER..) ter tak sengaja,terpandang kedai bunga..
then,,terus pusing ke arah xander and ckp..
'hmm,,b,dh lama kn alin xdpt bunga'..(sambil buat muka comey+kiut miut)
xander pun..'hmm,,tu la..xpa,,nnt b bg eh..lgpun sini xda florist..:)'
aku pulak..'owh,,ok.alin tggu'..tp,dlm masa yg sama..ckp dlm hati..'haissshhh,,dia ni xnmpk ka kedai bunga tu,,ishhhh,nk bunga!nk bunga!

then,masuk la satu kedai ni..xander suruh aku ikut ayie masuk dlm kedai tu cari kasut..
ok,,masuk..tp,dia xmasuk,,pastu dia menghilang..
lepas tgk kedai tu xda jual kasut,,kami pun keluar sambil mata mencari xander..
tetiba ternampak kelibat dia dalam kedai bunga..
ayie terus p situ,,
aku?aku apa lagi..senyum sampai telinga kot weihh (yeay!!!dpt bunga..haha)
masa sampai dlm tu,,tgk xander,dia senyum..then,dia mai bisik kt telinga..
'syg,sori sgt..ros kuning xda..b amik putih ngan pink..ok kn?hmm,,merah ada,,cantik!tp,,syg kn xsuka,,so pink ngan putih pun ok kn?'
aku pun..'eh,xpa..putih pink pun cantik apa..asyik2 merah ja,,mmg la cantik tp...xpa la..alin lbih suka putih pink ni..:)'
hmmm,,kali ni lain sikit sebab xander beli 3kuntum,,slalunya sekuntum @2kuntum ja..:)
hmm,,ayie pun beli gak utk mek dia..dia beli wrna merah n putih.. 
mmg nmpk cantik..tp,,cantik pun xguna,,sbb aku xsuka kan..haha
ayie ada nmpk bear,,dia nk beli,siap tnya aku lg,,yg mana cantik..
aku pun pilih la..sekali tnya harga..mak ai..mahainya!rm60 padahal kecik ja..
so,,aku pun gtau ayie,,xpyh beli kt situ..cari kt kedai lain..

kitorg pun pegi la kedai teddybear tu (lovely choice)..kalo xsilap la..
masa kt situ pun,,tlg ayie pilihkan bear utk mek..tgh2 pilih..then decide nk amik bear yg mana..
nmpk xander pun mcm dok pilih2..then,aku pun p la kt dia..
then,,xander ckp,,'alin,,alin amik yg ni na'..(bear wrna putih,,ada reben kt leher)
aku jwb 'eh,,xpyh la b..kn alin dh dpt bunga td..dh lbih dr cukup dh b..:)' (sbb aku kalo dpt bunga,,yg lain mmg dh xpndang pun..obses roses kot!haha)
tp,,dia amik gak,,dia ckp, 'ni salah satu hadiah besday alin,,kita amik yg ni'
aku pun..(erkkkkk,,,tergamam,terkelu-hanya mampu senyum+gelak)
so,,hari tu dpt 2hadiah dlm 1masa
cik MAWAR & encik BEAR.. ^_^

dari satu kedai sampai satu kedai,,kasut yg dicari still xjumpa dan x memuaskan hati..
so,,diorg decide cari kt KL (byk choice)
sebelum xander hantar balik,,kitorg mkn dulu..aku xtau kedai mana yg sedap & ok..so,,hentam je la..asalkan bole mkn..kn?hehe

hmm,,dlm hepi2 pun tetap sedih..sebab hari ni xander g bangkok untuk rugby tournament..ada game kt sana..sebab tu la semalam dia sggup dtg TM semata2 nk jumpa & tgk aku..kebetulannya aku plak nk balik kedah..:(

pagi ni,,dh berkali-kali dia kol..sbb katanya nnt kalo dh smpai sana,,susah nk contact..
mcm2 yg dia pesan,,waaaaaaaaaa,,tetiba rasa sedih+sayu ja nk lepaskan dia g sana walaupun aku tau tu salah satu tuntutan kerja dia..
tp,dia janji..walau sesusah & sepayah mana pun,,dia tetap akan cuba sedaya upaya untuk contact aku..*terharu weihh masa dia ckp cmtu...
sbb sblm ni mmg aku dh fhm sgt ngan kerja dia..sentiasa sibuk..
tp,,bg aku,,semua tu biasa la kn..kalo kita syg dia..kita bercinta ngan dia..patutnya kita kena fhm dia,,kerja dia..kalo xfhm pun..cuba utk fhm..xpun..buat2 fhm ja..

pukul 8am td dia berlepas ke bangkok..naik kapal airforce..
aku hanya mampu berdoa agar dia selamat..
--semoga selamat pegi dan selamat pulang aby..semoga perjalanan tu lancar.smoga pulang dgn kejayaan dan kemenangan yang diidamkan.*i'll miss u aby..(jgn lupa ole2 utk alin) hehe

hmm,,so,kepada xander,,thanks a lots aby,,sbb buat alin rasa hepi n bahagia..
macam yg aby selalu ckp,,b hanya mampu bg kshsyg utk alin..
tp,,sebenarnya,,b dh bg segalanya utk alin..
terima kasih sgt..saya sayang awak..^_^

ok,,entri dh terlalu panjang..
so,,itu ja perkongsian aku kali ni..
adiosssss...:)


kenalkan...ini la cik mawar & encik bear..:)

No comments:

Post a Comment